Pendedahan menarik oleh Boss Manjung Mari,

AnonymousFeb 22, 2012 07:12 PM


Oleh Angry Lady Bird
Dah lama sangat aku tak komen kat blog navy nie. Bukan tak minat tapi sibuk cari rezeki nak bantu suami tambah pendapatan selepas tamat kontrak dengan navy dan nak besarkan anak-anak. Terkejut berok aku bila baca cerita kali ni pasal pendedahan siapa Manjung Mari.

Ni budak aku dulu lah woiii dia pangkat last LK STN(L), nama dia Mohd Desa Ahmad ke Ahmed aku tak berapa ingat (anak buah stor ramai nak buat camner), asal Taiping, Kg Air Putih kalau tak salah la dan tinggal kat Sri Manjung Fasa 1A.

Memang betul, sepanjang masa dia tahu nak draft ke Pelandok-Depot Logistik, Depot Logistik-Pelandok, unit last dia Maritim Lumut.

Sepanjang 22 tahun service dia, base-base-base, PPA selalu pertikaikan dia, asal keluar Draft Order naik kapal saja, berjela-jelalah surat dia keluarkan, kebajikanlah, kesihatanlah, habis pegawai dia mintak tolong untuk sign surat permohonan pembatalan pertukaran dia ke kapal. Aku bukan nak api-apikan blog ni tapi memang mangkok ni selalu susahkan orang.

Banyak kali dah budak STN(L) yang tak bersalah jadi mangsa dia, elok baru nak rasa duduk Base tak pasal-pasal kena naik kapal sebab mangkok ni punya sebab.

Korang tahu tak, bila junior naik pangkat mulalah dia buat muka fed-up, dok complain gaji tak naik lah, welfare tak jagalah, kerja dia rajin lah....pigi dah...aku ingat lagi dia pernah buat surat menolak tawaran PPA bahawa dia tak akan buat sebarang complain kalau perkembangan kerjaya dia terhalang disebabkan masalah dan alasan yang dia selalu bagi kat navy...standard lah kan ***, cakap berapi tapi macam sial.

Wooo kalau nak ceritakan detail pasal si Mat Desa ni, banyak dalam kantong aku. Aku tak tahulah camana orang PAS boleh terima dia, korang tahu tak masa dia kat Depoh Besar Logistik dulu, banyak kali supplier complain pasal mangkok Mat Desa ni, kaki PAU duit No 1, percent jangan kiralah, kalau tak mana boleh hidup wehhh..gaji koperal, anak ramai (3 lelaki, 1 perempuan).

Kaki telan duit tuuu..tak caya buatlah semakan dengan Protela ke PPA ke, bersepah. Tapi navy kesian kat dia sebab anak ramai, isteri tak kerja, kebajikanlah, macam-macam lah lagi. Bagi peluang kat dia, tapi last-last dia makan tuan.

Ni lah dikatakan melepaskan anjing tersepit, digigitnya kita balik. Masa berhenti dulu bukan main nak berubah kononnya, nasihatkan yang junior supaya kerja rajin, jaga imej STN(L), menyampah aku.

Dasar kaki RASUAH. Korang tahu tak dia ni banyak buat duit, tak caya tengok tempat dia kerja sekarang, sebelom aku berhenti dulu dia di Bahagian Perolehan Dockyard Lumut, kan ke tempat buat duit tu....Nasihat aku, jangan dibuat kawan orang macam ni...makan tuan.....

Oleh Angry Lady Bird

TM_NOTE;
Komen di atas adalah diperoleh daripada blog Navy The Best.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Archives

Search This Blog